rawrr
ENTRY ABOUT LINKIES STUFF TWITTER +FOLLOW
Owner


안영하세요 ! you have entered the memories land. Do navigate around and leave your messages in my cbox. Thank you. 안영 !


Tagboard


Family


[[CHANGE TO YOUR FOLLOWER WIDGET]]

Wishlist !!

wish1
wish2
wish3
wish4

D' Credits
Masalah , OH ! Masalah :((
Tuesday 8 April 2014 • 12:09 • 0 comments
 assalamualaikum dan selamat sejahtera saya ucapkan buat semua pembaca . 

semua manusia mempunyai masalah dengan diri mereka dan orang sekeliling mereka. . . . dan di setiap masalah yang menimpa mesti ada JALAN KELUARNYA. Semoga ALLAH SWT memandu akar iman dan akal kita . In Shaa Allah . 

apa yang buat kita mempunyai masalah ialah bila kita terlalu memikirkan masalah itu sehinggakan masalah itu kita sendiri anggap ia adalah sebuah MASALAH YANG SANGAT SERIOUS. jujur saya cakap saya merupaka salah seorang mangsa kepada keadaan di atas . saya tak pandai nak MELEPASKAN masalah itu . saya akan ingat , ingat dan terus ingat sehingga kadang kala saya rasa masalah itu takkan selesai sampai bila-bila. kadang kala saya terpaksa MENITIKKAN AIRMATA supaya hati saya tenang . saya cuba meminta bantuan kawan-kawan , berhasil tetapi hanya sementara . cara saya nak tenangkan diri saya bila masalah itu tiba-tiba Pop Out dalam minda , saya akan buka lagu nasyid , lagu biasa ,dan bacaan ayat Suci Al-Quran . 

saya bukan jenis manusia yang suka cerita masalah dekat orang lain . bila saya dengan sahabat atau dengan ahli keluarga ,saya seorang yang periang . tapi bila saya dengan diri saya , saya seorang yang menyendiri , pendiam dan kadang kala saya memberontak dengan diri saya . saya jadi marah dengan diri sendiri kerana tak dapat nak kawal masalah saya sendiri . kadang-kadang saya terlalu MEMANDANG RENDAH PADA DIRI SENDIRI . tak kira dalam bidang apa sekali pun . dalam pelajaran , sukan , pergaulan dengan sahabat , dengan ahli keluarga dan juga dengan rang ramai . saya suka pendam apa yang saya rasa . itu yang buat saya memberontak dengan diri saya sendiri . 

saya tak tahu nak cerita kepada siapa dan bagaimana nak cerita masalah dengan sahabat saya . tapi Alhamdulillah saya bersahabat dengan 2 orang ukhti iaitu ukhti shawana dan ukhti yasmin yang sering mendengar masalah yang datang dari saya . setap kali saya mempunyai masalah saya cuba bercerita dengan mereka dan mereka juga begitu . itulah guna SAHABAT . diwaktu susah , ada disisi. diwaktu senang sentiasa menemani . bukan mudah nak cari sahabat begini pada zaman sekarang . waktu suka , duka ditanggung bersama . malah saya tidak menganggap mereka ni cuma sahabat , tetapi saya sudah menganggap mereka sebagai adik-beradik saya . dulu saya tiada tempat nak luahkan rasa yag terpendam dalam hati dengan sesiapa , tetapi sekarang saya sudah ada tempat untuk meluahkan rasa yang terpendam sekian lama dalam hati . tidak semua masalah kita dapat selesaikan dengan diri kita sendiri , kadang kala perlu bantuan ORANG TERDEKAT  seperti ibu bapa kita , adik-beradik kita , sahabat andai kita , opah dan atuk kita dan kalau boleh rakan-rakan taulan . 

tetapi tempat yang terbaik untuk kita luahkan perasaan kita ialah pada Pencipta kita iaitu Allah SWT . semasa kita sedang sujud kepada Nya , ambilah sedikit masa untuk berdoa atau meluahkan perasaan . INGAT ! Allah SWT MAHA MENDENGAR . bila kita bergantung harap kepada Allah SWT , segala masalah yang kita hadapi akan dipermudahkan . itu untungnya bila kita beragama Islam . kita percaya kepada Pertolongan daripada Allah SWT dan disetiap masalah pasti akan dipermudahkan . 

baiklah , smpai disini sahaja POST yang saya nak kongsikan bersama anda semua . kalau ada kesempatan masa saya akan post lagi banyak benda menarik . In Shaa Allah . kepada yang nak kongsikan masalah anda dengan saya , saya alu-alukan . boleh hantar email kepada saya di IraDomo@gmail.com atau boleh DM saya di Twitter . ingat Allah SWT sewaktu kita senang , Allah SWT akan ingat kita sewaktu kita susah . 

Assalamualaikum . #AllahMahaBesar 


PASTFUTURE