rawrr
ENTRY ABOUT LINKIES STUFF TWITTER +FOLLOW
Owner


안영하세요 ! you have entered the memories land. Do navigate around and leave your messages in my cbox. Thank you. 안영 !


Tagboard


Family


[[CHANGE TO YOUR FOLLOWER WIDGET]]

Wishlist !!

wish1
wish2
wish3
wish4

D' Credits
Sweet Mindy Monday 9/12/13
Sunday 8 December 2013 • 20:41 • 0 comments
  Assalamualaikum w.b.t dan Selamat Sejahtera saya ucapkan kepada semua yang sedang membaca post ini . Alhamdulillah , syukur kerana masih ada kesempatan masa dan masih "nyawa dikandung badan" , saya dapat menulis lagi di blog saya ni . Terima kasih , Ya Allah kerana masih memberi kesempatan dan waktu untuk aku melihat dan bernafas di bumi-Mu ini .
  Semalam saya mendapat 2 pertanyaan daripada salah seorang dari kalangan manusia Terima kasih kerana sudi melihat blog yag se-simple ini .Kamsa Hamida . Soalannya ialah : "Assalamualaikum,awak seorang sahaja kah yang menerajui blog "ConvolvulusViolet" , dan sebab ?? dan kenapa nama Convolvulus Violet ? boleh ceritakan di post awak yang seterusnya ??
  Jawapan bagi soalan yang pertama : ya , saya seorang yang menerajui blog ini sebab saya rasa lebih baik kalau saya tak berkongsi blog ini dengan orang lain. lagipun kesian kat korang . nanti bercelaru sebab banyak admin nya . 
 Jawapan bagi soalan yang kedua : saya ambil nama "Convolvulus" sempena nama bunga . kalau korang "berminat" nak tahu , bunga KEGEMARAN saya ialan Convolvulus yang berwarna violet . bila saya lihat bunga tu , hati saya jadi tenang . saya bercita-cita untuk menanam pokok bunga itu di tingkap rumah saya , supaya pokok bunga tu sentiasa bersinari seperti sinar mentari yang cerah .
 From Wiki :
  Convolvulus /kənˈvɒlvjuːləs/ is a genus of about 200 to 250 species of flowering plants in the bindweed family Convolvulaceae, with acosmopolitan distribution. Common names include bindweed and morning glory, both names shared with other closely related genera.
They are annual or perennial herbaceous vinesbines and (a few species of) woody shrubs, growing to 0.3–3 m tall. The leaves are spirally arranged, and the flowers trumpet-shaped, mostly white or pink, but blue, violet, purple or yellow in some species.
Many of the species are problematic weeds, which can swamp other more valuable plants by climbing over them, but some are also cultivated for their attractive flowers. Some species are globally threatened.
Convolvulus species are used as food plants by the larvae of some Lepidoptera species, including the sweet potato leaf miner (Bedellia somnulentella) and The Gem. The leaf miner Bucculatrix cantabricella feeds exclusively on C. cantabricus.
species :


PASTFUTURE